"Nie płacz w liście
nie pisz, że los Ciebie kopnął
nie ma sytuacji na ziemi bez wyjścia
Kiedy Bóg drzwi zamyka - to otwiera okno
Odetchnij, popatrz
Spadają z obłoków
małe wielkie nieszczęścia potrzebne do szczęścia
a od zwykłych rzeczy naucz się spokoju
i zapomnij, że jesteś, kiedy mówisz, że kochasz"

ks. Jan Twardowski


















niedziela, 2 września 2012

Wsiowe dziecko

Teraz, to mieszczuchy kupują działki i budują się na polskiej wsi... Powtórka z rozrywki... drodzy miastowi, uważajcie, już kiedyś Wyspiański wspominał coś niecoś o tym zachwycie. Ja całe życie, poza studenckim epizodem, spędziłam na tej, jak to nazywacie, sielskiej ziemi. Fajnie było, dobrze się żyło i dlatego tak bardzo lubię tam powracać, gdzie ta pustać moja, gdzie swojski zapach gnojówki, gdzie jagody jadało się garściami a latem kąpało w zimnej wodzie Czarnej Orawy. Chcę tym miejscem zachwycić Hanię. Ostatnio na angielskiej farmie za bardzo zachwycała się wolno biegającą kurą. I to mnie zmartwiło... przecież żadne wiejskie dziecko na taką kurę nawet by nie popatrzyło, a ta gapiła się jak zaczarowana i krzyczała" Mama patrz!!! Ona dziobie trawę, ona ucieka, popatrzyła na mnie."
Jabłonka jak najbardziej służy wsiowemu wychowaniu. Kury co prawda można zobaczyć u sąsiada za płotem, ale krowy... te są na prawie każdej łące, a to rzecz coraz rzadziej spotykana. No więc chodziliśmy, patrzyliśmy i na specjalne życzenie Hani, czekaliśmy aż krowa zrobi kupę... Niech już wie jak, bo w końcu to każde wsiowe dziecko wie, skąd i jak się biorą leżące na łąkach minowe placki.
Jeszcze pozostało nam wproszenie się kiedyś do któregoś z sąsiadów, by pokazał Hani skąd się bierze mleko - a niech sama spróbuje podoić krowę. Ja próbowałam i wiem, że nie jest to łatwe, ale za to takie ciepłe mleko od krowy jest niepowtarzalne...
Z gęsiami nie będę jej zapoznawać, sama zawsze omijałam je szerokim kołem. Za to świnie, czemu nie??? Ale potem to koniecznie długa detergentowa kąpiel... 
Dziki, sarny, żmije - to działka dziadka, może w przyszłym roku się uda...





1 komentarz:

  1. Kiedyś na co dzień , dzisiaj od święta :-)))
    Oj nie zrobisz z niej wiejskiego dziecka :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...